audi

Audi kompanija počela je sa radom još davne 1899. godine i vezije se za ime Augusta Horha (1868—1951). Prvi Horhov automobil proizveden je 1901. godine. Ubrzo zadim bio je prinuđen da napusti kompaniju koju je osnovao.
Osnivač je nazvao kompaniju, prevodeći svoje prezime na latinski. Horh koje na nemačkom znači „slušati“. Kompanija je zvanično osnovana 1909. godine, da bi se 1932. integrisala u jedinstvenu kompaniju sa još tri proizvođača. Četiri prstena u amblemu, upravo predstavljaju automobilske kompanije koje se udružine i stvorile Auto uniju. Slogan Audija na njemačkom glasi „Vorsprung durch Technik“, što znači „Napredak kroz tehniku“.

Prvi Audi automobil je ubećavao, u to vreme bio je veoma moderan automobil koji nije mogao svako da ima. Audi automobili toga vremena bili su luksuzna vozila opremljena specijalnom limarijom.

Moderno doba Audija i novoosnovana kompanija bila je poznata kao „Audi NSU Auto Union AG“ i označila je pojavljivanje Audija kao zasebnog brenda. Prvi novi model ovog naziva bio je Audi 100 iz 1968. godine. Za njim su ubrzo uslijedili, Audi 50 i 1972. godine Audi 80, koji je u svojem životu doživio četiri generacije.

„Dobrodošli u budućnost“

Novi Audi modeli predstavljavljaju budućnost luksuzne klase. Elegantni dizajnerski elementi kombinuju ekskluzivnost sa sportskom agilnošću u unutrašnjosti i karakteristika su individualnog karaktera Audi modela. Veliki točkovi od lakog metala i koncept rama od multi-materijala na kraju dovode do najlakše karoserije u svojoj klasi. Za trećinu je povećana krutost koja rezultuje odličnom agilnošću i povećanim komforom vožnje.

Zahvaljujući visini svetlosnog snopa uz istovremenu energetsku efikasnost LED tehnologija može sasvim sigurno zauzeti mesto na samom vrhu inženjerskih dostignuća. I to je sad nadmašeno. I to značajno: HD Matrix LED glavna svetla sa Audi laserskim svetlima, postižu 10-struki svetlosni intenzitet. Ovaj snop zraka svetlosti noć pretvara u dan. Sa ovim laserskim svetlima horizontalna vidljivost povećava se dvostruko u odnosu na konvencionalnu tehniku osvetljavanja kolovoza. Međutim, nije bitno samo bolje videti: sistem kamera u vetrobranskom staklu detektuje izvore svetla u saobraćaju iz suprotnog smera i omogućava automatsko prigušivanje ovog područja. Dakle, vozač iz suprotnog smera neće biti zaslepljen. Pritom je zahvaljujući većem broju svetlosnih segmenata, prigušenim područjem moguće izuzetno precizno upravljati. Na taj način prigušeno područje postaje manje, čime se vaša vidljivost u napred dodatno povećava. Sa obzirom da se ovi procesi odvijaju automatski, stvara se još jedan preduslov za opuštenu, udobnu i bezbednu noćnu vožnju.

Audi aktivna vozna platforma AI, ima dva glavna zadatka. Sa jedne strane sveobuhvatno i izuzetno efikasno obezbeđuje poprečnu i podužnu stabilizaciju vozila pri svakom opterećenju, uzimajući u obzir uslove na putu, naleganje vozila na kolovoz i brzinu. To rezultira znatno većim komforom u vožnji. Sa druge strane ova inovacija povećava pasivnu bezbednost: trakcija, koja je zagarantovana uz quattro pogon, dodatno se optimizuje pri jakom kočenju putem precizne raspodele snage na sva četiri točka. Nagib ka napred aktivno se izjednačava, dok se put kočenja značajno skraćuje. Vozilo se tako pri bočnom sudaru podiže za čak 80 milimetara u roku od pola sekunde i na taj način povećava bezbednost u unutrašnjosti.

Svaka brzina sa sobom donosi drugačije zahteve u pogledu karakteristika upravljanja: dok je pri nižim brzinama važna okretnost, kasnije je osim agilnosti pre svega poželjna i stabilnost. Ovde se i sa tehničkog gledišta krije kontradiktornost koja je do sada često iziskivala ustupke i time uvek u prvi plan stavljala aspekt karakteristika upravljanja odnosno reakcije.

Dinamično upravljanje svim točkovima sada u potpunosti ukida ovaj večni kompromis. Ono kombinuje dinamične upravljače na prednjoj i zadnjoj osovini sa centralnom upravljačkom jedinicom. Njen algoritam pretvara pokret upravljača u optimalne uglove točkova u zavisnosti od aktuelne brzine. Na taj način moguće je postići kompleksno poboljšanje upravljanja: pri promeni smera i parkiranju potrebno je znatno manje okreta upravljačem – prostor zaokreta vozila primetno je smanjen zbog upravljanja zadnjih točkova u suprotnom smeru. Pri brzini do 120 km/h uživaćete u sportskoj pokretljivosti. Iznad ove granice potrebni uglovi upravljača postaju još manji, što rezultira opuštenim i stabilnim ponašanjem vozila tokom vožnje na autoputevima.

POSTAVI ODGOVOR

Please enter your comment!
Molim vas unesite ime ovde